איך *לא* נראה אתר לסוכנות ביטוח?
אם הייתם שואלים אותי בעבר איך נראה אתר של סוכנות ביטוח, הייתי טועה ואומר לכם שהאתר חייב להיות בעל מראה רציני-מאוד, קר ומחושב. אני מניח שהייתי מציג באתר את כל סוגי הביטוחים הקיימים ומנסה ללחוץ על המבקרים בו לקנות ביטוח. אם הייתם שואלים אותי לפני חודשיים איך נראה הבעלים של סוכנות ביטוח, הייתי טועה ועונה לכם באותה צורה: אדם "כבד" אפרורי וקר, שמנסה למכור לי מוצרי ביטוח שונים.
ואז הגעתי לסוכנות אברון וכל התדמית שהיתה לי על סוכני ביטוח ועל אתרים של סוכנויות ביטוח התנפצה. כשאני פוגש לקוח חדש, חשוב לי להזכיר לעצמי להגיע בראש נקי כי בניית אתר מתחילה תמיד בהקשבה ללקוח ולצרכיו.
אתר לסוכנות ביטוח – יוצרים שותפות אמיתית
כמו בכל תהליך הקמת אתר, גם בבניית אתר לסוכנות ביטוח אני מתחיל בלשאול שאלות ולהקשיב ללקוח שלי. אני מאמין שלאורך תהליך תכנון ובניית האתר הלקוחות שלי ואני פועלים מתוך שותפות הדדית ורצון להעלות לאוויר אתר ממוקד מטרה שנותן מענה לצורך של בית העסק. כדי ליצור את אותה שותפות אמת, חשוב לי להבין לעומק את בית העסק איתו אני עובד. זו אחת הנקודות שלדעתי אסור להתפשר עליה כשאתם בוחרים חברה לבניית אתרים עבור בית העסק שלכם.
מנפצים סטיגמות ומגדירים מטרות לאתר סוכנות הביטוח
בפגישה עם גלעד אברון, מנהל סוכנות אברון לביטוח ולפיננסים הגדרנו את קהל היעד ואת מטרות האתר. אברון הסביר לי שהתפיסה שלי של סוכנות ביטוח כ"חנות של ביטוחים" היא שגויה. היתרון של סוכנות ביטוח טובה הוא לא מכירה של ביטוחים, אלא היכולת של הסוכנות לבצע הערכת עומק מלאה של תיק הביטוח והפיננסים של כל משפחה שמגיעה אליה ולהתאים לה בצורה אופטימלית תיק ביטוח ופיננסים התפור לפי מידותיה. זהו היתרון היחסי של סוכנות אברון לביטוח ולפיננסים עבור כל אחד מלקוחותיה, ואברון מבקש שלערך המוסף של הסוכנות יהיה ביטוי מרכזי באתר החדש.
עיצוב אתר סוכנות הביטוח, בשירות מטרות האתר ותדמית בית העסק
אברון לא ערער רק את הדעות הקדומות שהיו לי על סוכנויות ביטוח, אלא גם את סטיגמת סוכן-הביטוח האפרורי שהיתה לי בראש. אברון איש משפחה חם ותקשורתי, עם המון ידע בתחום שיכול להועיל לכל אחד, אבל במיוחד למשפחות המורכבות מאנשים שהתחילו את הקריירה בתחתית הפירמידה וכיום הם זוג עם ילדים והכנסות נאות התואמות את ההתקדמות היפה של בני הזוג בקריירה. שינויים משמעותיים בחיים, דורשים התאמה של תיק הביטוח והפיננסים, כך למדתי מאברון.
בשלב הזה הבנתי שהעיצוב לאתר לסוכנות ביטוח ופיננסים כמו אברון, לא יכול להיות כבד או קר כפי שחשבתי בתחילה. במקום זה, בחרתי עיצוב שמתאים לבית העסק, לערכים שלו וללקוחותיו. במקרה שלנו היה לי חשוב שהעיצוב יעביר את החמימות של מנהל הסוכנות, את האווירה המשפחתית בקרב לקוחותיו ואת הראש השקט שהסוכנות מעניקה להם.
בוחרים תשתית מתאימה לאתר סוכנות ביטוח
אחרי שאפיון האתר ברור והעיצוב שלו מוגדר, נותר רק לבחור את התשתית המתאימה וכמובן לבנות את האתר. בחרנו לעבוד בוורדפרס, כדי שהאתר יהפוך לנכס דיגיטלי בבעלותה ובניהולה של סוכנות הביטוח. אתר אשר יוכל לגדול ולהתפתח במקביל לגדילה ולהתפתחות של סוכנות הביטוח (על היתרונות של הקמת אתר בוורדפרס, כתבתי כאן).
ומה לגבי תוכן לאתר סוכנות הביטוח?
גולשים לא נכנסים סתם לאתר של סוכנות ביטוח. גולשים מחפשים ערך, מידע שיתן להם מענה לשאלה שמעסיקה אותם או מידע על הסוכנות כדי לבחון אפשרות לשכור את שירותיה. הערך שאתר אינטרנט של סוכנות ביטוח יכול לתת למבקרים בו הוא מידע נגיש וברור על האפשרויות העומדות בפניהם, על שינויים בשוק הביטוח או המיסוי בישראל.
אז מי כותב מאמרים מקצועיים לסוכנות ביטוח? המידע חייב להגיע מהסוכנות עצמה – הידע המקצועי הוא נכס מרכזי של הסוכנות ללקוחותיה. את כתיבת המאמר בפועל יכולים לכתוב צוות מתוך הסוכנות (נדרשת יכולת כתיבה המותאמת לאינטרנט ולקהל היעד) או חברות המתמחות בכתיבת תוכן מקצועי.
אז מה למדתי מתהליך בניית אתר לסוכנות ביטוח אברון?
לבניית אתר לסוכנות ביטוח קודם תכנון מקיף והיכרות עם הלקוח, קהל היעד שלו וערכיו של בית העסק. האופן שבו האתר בנוי, המידע שיוצג בו והעיצוב הגרפי של האתר נועדו לשרת מטרות ברורות שלקוחותי ואני מגדירים יחד בתחילת התהליך. בעבודה על בניית האתר לסוכנות ביטוח אברון, למדתי הרבה לא רק על תחום הביטוח, אלא גם על החשיבות של עבודה עם לקוחותי מתוך שותפות אמיתית והקשבה הדדית.
ומה איתכם – מה חשוב לכם בעבודה עם החברה שבונה את אתר האינטרנט של העסק שלכם?