איך מוסיפים מאמר חדש לאתר וורדפרס, כך שגם אנשים וגם גוגל יאהבו אותו?
מאמרים מקצועיים ואיכותיים הם דבר חיוני לכל אתר עסקי. אבל אחרי שהשקענו ב-כתיבת תוכן לאתרים שלנו, חשוב להבין שגם לאופן שבו נכניס את המאמרים יש השפעה על הדירוג שלנו בגוגל ועל הצלחת המאמר בכלל. חלק בלתי נפרד מתכנון, עיצוב ובניית אתרי וורדפרס, מכוון למבנה התוכן, אבל הפוסט הזה מתייחס דווקא לשלב בו האתר כבר מוכן ואנחנו רוצים לשלב בו מאמרים חדשים ושימושיים.
הכנסת מאמר חדש לאתר וורדפרס היא פעולה פשוטה: מוסיפים כותרת, מדביקים את הטקסט ולוחצים על "פרסם". אבל אם נקדיש להזנת התוכן שתי דקות נוספות, נוכל להשפיע על התנהגות הגולשים או הלקוחות שלנו ועל שביעות הרצון שלהם. הטמעה נכונה של מאמר, תקל על הגולשים לאתר את המידע הרלוונטי להם, לקרוא אותו בנוחות, לשהות באתר זמן נוסף ולבסוף ולהפוך מגולשים – ללקוחות. כשהתוכן מוגש בצורה שימושית, הגולשים מרוצים וכשהגולשים מרוצים, גם גוגל לא יתעלם מכם. אז איך עושים את זה? השארו עמנו…
רוצים את תקציר המאמר בוידאו? בבקשה:
אז איך מזינים תוכן שגוגל ואנשים אוהבים – שלב אחרי שלב:
1. הגדרת כותרת וקישור למאמר באתר וורדפרס
צרו מאמר ("פוסט") חדש ובחרו כותרת ברורה, שחושפת את הערך של המאמר (מה מקבלים ממנו) וגורמת לאנשים רלוונטיים (בלבד) להיכנס ולקרוא אותו. המהדרין בוחרים קישור בעברית למאמר, כדי לאותת לגוגל מה התוכן שלו, אבל אני משתמש בקישורים באנגלית, שמוצגים טוב יותר כאשר מפרסמים אותם.
2. הכנסת תוכן למאמר באתר וורדפרס – לא לחבל בעיצוב האחיד של האתר
כאשר מכניסים מאמר חדש לאתר וורדפרס (לרוב פעולה של "קופי -פייסט"), נרצה שהמאמר יופיע בהתאם לעיצוב של האתר, כך שלכל המאמרים יהיה עיצוב אחיד המותאם בצורה אופטימלית למטרות האתר. כדי לא לחבל בעיצוב האתר, חשוב בעת הדבקת הטקסט לבטל את העיצוב איתו הגיע המאמר מהמחבר, שככל הנראה השתמש בגופן וגודל אותיות אחר מהרצוי לכם.
כדי להדביק טקסט ללא העיצוב, מומלץ להדביק אותו באמצעות צירוף המקשים CTRL+SHIFT+V או אם הדבקתם טקסט מעוצב, תוכלו לנקות את העיצוב באמצעות כפתור "נקה עיצוב".
3. כותרות ומרווחים הופכים את התוכן לקריא ושימושי
הדעות חלוקות לגבי אורך המאמר האופטימלי והאם אנשים קוראים מאמרים ארוכים באינטרנט או רק מרפרפים על פניהם. על דבר אחד אין חילוקי דעות: בעולם הדיגיטלי, בניגוד לעולם המודפס, הקשב של הקוראים מצומצם יותר והם לרוב סורקים את המאמר כולו לפני שיחליטו אם לקרוא אותו. כדי להקל על הלקוחות שלכם, מומלץ לחלק מאמרים למשפטים ופסקאות קצרים, להעדיף רשימות ("בולטים" או מספור) ולפרגן לקוראים בשורת-רווח בין פסקאות או אחרי תמונות.
מאמרים בני מאות רבות של מילים מומלץ לפרוס לחלקים עם כותרות משנה. למאמר הזה, לדוגמה, יש כותרת ראשית אחת (לא להכניס יותר מאחת!) וכמה כותרות משנה. כותרות המשנה עוזרות לקוראים וגם לגוגל לסרוק את המאמר בזריזות ולהבין אם הוא מעניין ורלוונטי עבורם. מומלץ להשתמש בכותרות המשנה בתבונה ולא להיסחף (יותר מדי כותרות מחלישות את הערך שלהן, והאגדה מספרת שגוגל מתייחס בעיקר לכותרת המשנה הראשונה). כדי להגדיר טקסט ככותרת משנה לא מספיק להדגיש אותו ב-"בולד", אלא יש לסמן אותו ולהגדיר אותו ככותרת ברמה השניה, כמו בתמונה הזאת:
4. תמונות בגוף הטקסט – הקטינו אותן לגודל הנכון!
תמונות ותרשימים יכולים להמחיש בקלות את התוכן ולהפוך אותו לשימושי יותר. לתמונות בעלות ערך יש להוסיף תיאור ברור, שישמש את גוגל להבין מה מופיע בתמונה. עדיף להשתמש בתמונות מקוריות או בעלות ערך תוכני. שימו לב שתמונות מבנק תמונות או אפילו מהטלפון הנייד שלכם, גדולות מדי והן עלולות להאט את טעינת המאמר, לתסכל את הלקוח שלכם ולפגוע בדירוג שלכם בגוגל.
איך מקטינים תמונה?
משתמשים באתרים כמו זה, טוענים את התמונה, בוחרים רוחב של 400-900 פיקסלים (ברוב האתרים, התוכן של המאמר לא עולה על 900 פיקסלים) ומורידים את התמונה המוקטנת. את קובץ התמונה מומלץ להגביל ל- 100 עד 150 קילובייט.
5. התמונה הראשית בוורדפרס תופסת גם לפייסבוק!
עכשיו שאתם יודעים להקטין תמונה, תוכלו להוסיף לפוסט תמונה ראשית. תמונה ראשית מייצגת את המאמר בתוצאות חיפוש באתר או כאשר משתפים את המאמר בפייסבוק. הרוחב האופטימלי לתמונת מאמר לפייסבוק היא 1200 פיקסלים (המהדרין מקפידים גם על גובה 635 פיקסלים).
6. קטגוריות – הדרך של אתר וורדפרס לרכז תוכן בנושא מסויים
ניתן לשייך כל מאמר לקטגוריה אחת או יותר. הקטגוריות מרכזות את כל המאמרים בנושא מסויים, והן עוזרות לגוגל להבין אילו נושאים מכוסים באתר ובאיזו תדירות. שימוש נכון בקטגוריות יכול להשפיע על הדירוג של מאמר ספציפי או של האתר כולו בגוגל.
7. תקציר לגוגל
אחד התוספים הנפוצים ביותר באתרי וורדפרס הוא YOAST, המאפשר לנו לתקשר עם גוגל ולסמן לו מה התקציר המומלץ על ידינו כאשר המאמר מופיע בתוצאות החיפוש של גוגל. תקצר טוב כולל את מילות המפתח שלנו, ונותן מידע איכותי לגולש. אם נצליח למשוך דרך גוגל גולשים מתאימים למאמר שלנו, גוגל יזהה את התוכן שלנו כאיכותי, באופן שיכול להשפיע לטובה על דירוג המאמר בגוגל.
הזנת תוכן שימושי לאתר וורדפרס
מאמרים מקצועיים ואיכותיים יכולים לעזור לנו לתת ערך אמיתי לגולשים שלנו, להגיע ללקוחות פוטנציאליים חדשים ולמצב את הארגון שלנו בצורה נכונה. כתיבת תוכן לאתרים שלנו, איכותי ככל שיהיה, זה לא מספיק. חשוב להבין גם את השיטות שיאפשרו לקוראים וגם לגוגל להבין את עיקרי הדברים מהתוכן האיכותי שלנו. לצורך העניין, לאופן שבו נטמיע מאמר מקצועי באתר הוורדפרס שלנו יש השלכות על התנהגות הקוראים שלנו ועל הדירוג שלנו בגוגל. אם זו הפעם הראשונה שאתם נתקלים במידע על הזנת תוכן באינטרנט, זו עלולה להיראות לכם כמו רשימת פעולות ארוכה לביצוע. אבל עם קצת תרגול, תוכלו לבצע את כל הפעולות במאמר זה בתוך דקות ספורות.
????לקבלת הצעת מחיר לאפיון, עיצוב ובניית אתר תדמית לעסק – השאירו לי הודעה באתר או כתבו ל- [email protected]
אם המאמר עזר לכם – כתבו לי בתגובות למטה – זה יעשה לי את היום!