מאמרים בנושא בניית אתרים, עיצוב אתרים, אבל לא רק...

עפר קידר

עפר קידר

קוראים לי עפר קידר, ואחרי קרוב ל-20 שנה בעולם ההייטק, החלטתי לפרוש ממירוץ העכברים ולהשקיע את הנסיון והיצירתיות שלי בדברים שאני אוהב באמת. כיום אני עוסק באפיון, עיצוב ובניית אתרים לעסקים קטנים ובינוניים, וגם בצילום מקצועי ובכתיבה.

יש לך עסק, אתר או בלוג?

 הצטרפו לקהילה שלי וקבלו מאמרים מעניינים בדיוק כמו זה ישירות למייל – מבטיח לא להציף!

איך מוסיפים מאמר חדש לאתר וורדפרס, כך שגם אנשים וגם גוגל יאהבו אותו?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אמ;לק:

להוסיף מאמר חדש לאתר וורדפרס זה קל - אבל אם נשקיע בהזנת התוכן מעט יותר, נוכל לשפר את שביעות רצון הגולשים שלנו ואת דירוג התוכן בגוגל. הזנת תוכן נכונה כוללת הוספת כותרת אינפורמטיבית, טקסט המחולק לפסקאות קצרות וכותרות משנה, תמונות אינפורמטיביות, שיוך לקטגוריות רלוונטיות והגדרת תקציר לשימוש בגוגל. התהליך כולו, אחרי שמתרגלים אליו, אורך דקות ספורות בלבד.
תוכן שימושי באתר וורדפרס - בניית אתרי תדמית ודפי נחיתה - עפר קידר

מאמרים מקצועיים ואיכותיים הם דבר חיוני לכל אתר עסקי. אבל אחרי שהשקענו ב-כתיבת תוכן לאתרים שלנו, חשוב להבין שגם לאופן שבו נכניס את המאמרים יש השפעה על הדירוג שלנו בגוגל ועל הצלחת המאמר בכלל. חלק בלתי נפרד מתכנון, עיצוב ובניית אתרי וורדפרס, מכוון למבנה התוכן, אבל הפוסט הזה מתייחס דווקא לשלב בו האתר כבר מוכן ואנחנו רוצים לשלב בו מאמרים חדשים ושימושיים.

הכנסת מאמר חדש לאתר וורדפרס היא פעולה פשוטה: מוסיפים כותרת, מדביקים את הטקסט ולוחצים על "פרסם". אבל אם נקדיש להזנת התוכן שתי דקות נוספות, נוכל להשפיע על התנהגות הגולשים או הלקוחות שלנו ועל שביעות הרצון שלהם. הטמעה נכונה של מאמר, תקל על הגולשים לאתר את המידע הרלוונטי להם, לקרוא אותו בנוחות, לשהות באתר זמן נוסף ולבסוף ולהפוך מגולשים – ללקוחות. כשהתוכן מוגש בצורה שימושית, הגולשים מרוצים וכשהגולשים מרוצים, גם גוגל לא יתעלם מכם. אז איך עושים את זה? השארו עמנו…

רוצים את תקציר המאמר בוידאו? בבקשה:

 


אז איך מזינים תוכן שגוגל ואנשים אוהבים – שלב אחרי שלב:

 

1. הגדרת כותרת וקישור למאמר באתר וורדפרס

צרו מאמר ("פוסט") חדש ובחרו כותרת ברורה, שחושפת את הערך של המאמר (מה מקבלים ממנו) וגורמת לאנשים רלוונטיים (בלבד) להיכנס ולקרוא אותו. המהדרין בוחרים קישור בעברית למאמר, כדי לאותת לגוגל מה התוכן שלו, אבל אני משתמש בקישורים באנגלית, שמוצגים טוב יותר כאשר מפרסמים אותם.

כתיבת תוכן לאתרים: הוספת כותרת איכותית וקישור
הוספת כותרת איכותית וקישור

 

2. הכנסת תוכן למאמר באתר וורדפרס – לא לחבל בעיצוב האחיד של האתר

כאשר מכניסים מאמר חדש לאתר וורדפרס (לרוב פעולה של "קופי -פייסט"), נרצה שהמאמר יופיע בהתאם לעיצוב של האתר, כך שלכל המאמרים יהיה עיצוב אחיד המותאם בצורה אופטימלית למטרות האתר. כדי לא לחבל בעיצוב האתר, חשוב בעת הדבקת הטקסט לבטל את העיצוב איתו הגיע המאמר מהמחבר, שככל הנראה השתמש בגופן וגודל אותיות אחר מהרצוי לכם.

כדי להדביק טקסט ללא העיצוב, מומלץ להדביק אותו באמצעות צירוף המקשים CTRL+SHIFT+V או אם הדבקתם טקסט מעוצב, תוכלו לנקות את העיצוב באמצעות כפתור "נקה עיצוב".

כתיבת תוכן לאתרים | בניית אתרים - עפר קידר
ניקוי עיצוב

 

3. כותרות ומרווחים הופכים את התוכן לקריא ושימושי

הדעות חלוקות לגבי אורך המאמר האופטימלי והאם אנשים קוראים מאמרים ארוכים באינטרנט או רק מרפרפים על פניהם. על דבר אחד אין חילוקי דעות: בעולם הדיגיטלי, בניגוד לעולם המודפס, הקשב של הקוראים מצומצם יותר והם לרוב סורקים את המאמר כולו לפני שיחליטו אם לקרוא אותו. כדי להקל על הלקוחות שלכם, מומלץ לחלק מאמרים למשפטים ופסקאות קצרים, להעדיף רשימות ("בולטים" או מספור) ולפרגן לקוראים בשורת-רווח בין פסקאות או אחרי תמונות.

מאמרים בני מאות רבות של מילים מומלץ לפרוס לחלקים עם כותרות משנה. למאמר הזה, לדוגמה, יש כותרת ראשית אחת (לא להכניס יותר מאחת!) וכמה כותרות משנה. כותרות המשנה עוזרות לקוראים וגם לגוגל לסרוק את המאמר בזריזות ולהבין אם הוא מעניין ורלוונטי עבורם. מומלץ להשתמש בכותרות המשנה בתבונה ולא להיסחף (יותר מדי כותרות מחלישות את הערך שלהן, והאגדה מספרת שגוגל מתייחס בעיקר לכותרת המשנה הראשונה). כדי להגדיר טקסט ככותרת משנה לא מספיק להדגיש אותו ב-"בולד", אלא יש לסמן אותו ולהגדיר אותו ככותרת ברמה השניה, כמו בתמונה הזאת:

תוכן שימושי באתר וורדפרס - כותרות משנה
הוספת כותרות משנה

 

4. תמונות בגוף הטקסט – הקטינו אותן לגודל הנכון!

תמונות ותרשימים יכולים להמחיש בקלות את התוכן ולהפוך אותו לשימושי יותר. לתמונות בעלות ערך יש להוסיף תיאור ברור, שישמש את גוגל להבין מה מופיע בתמונה. עדיף להשתמש בתמונות מקוריות או בעלות ערך תוכני. שימו לב שתמונות מבנק תמונות או אפילו מהטלפון הנייד שלכם, גדולות מדי והן עלולות להאט את טעינת המאמר, לתסכל את הלקוח שלכם ולפגוע בדירוג שלכם בגוגל.

איך מקטינים תמונה?
משתמשים באתרים כמו זה, טוענים את התמונה, בוחרים רוחב של 400-900 פיקסלים (ברוב האתרים, התוכן של המאמר לא עולה על 900 פיקסלים) ומורידים את התמונה המוקטנת. את קובץ התמונה מומלץ להגביל ל- 100 עד 150 קילובייט.

תוכן שימושי באתר וורדפרס - הקטנת תמונות
הקטנת תמונות

 

5. התמונה הראשית בוורדפרס תופסת גם לפייסבוק!

עכשיו שאתם יודעים להקטין תמונה, תוכלו להוסיף לפוסט תמונה ראשית. תמונה ראשית מייצגת את המאמר בתוצאות חיפוש באתר או כאשר משתפים את המאמר בפייסבוק. הרוחב האופטימלי לתמונת מאמר לפייסבוק היא 1200 פיקסלים (המהדרין מקפידים גם על גובה 635 פיקסלים).

תוכן שימושי באתר וורדפרס - הוספת תמונה ראשית
הוספת תמונה ראשית

 

6. קטגוריות – הדרך של אתר וורדפרס לרכז תוכן בנושא מסויים

ניתן לשייך כל מאמר לקטגוריה אחת או יותר. הקטגוריות מרכזות את כל המאמרים בנושא מסויים, והן עוזרות לגוגל להבין אילו נושאים מכוסים באתר ובאיזו תדירות. שימוש נכון בקטגוריות יכול להשפיע על הדירוג של מאמר ספציפי או של האתר כולו בגוגל.

תוכן שימושי באתר וורדפרס - הוספת קטגוריות
הוספת קטגוריות

 

7. תקציר לגוגל

אחד התוספים הנפוצים ביותר באתרי וורדפרס הוא YOAST, המאפשר לנו לתקשר עם גוגל ולסמן לו מה התקציר המומלץ על ידינו כאשר המאמר מופיע בתוצאות החיפוש של גוגל. תקצר טוב כולל את מילות המפתח שלנו, ונותן מידע איכותי לגולש. אם נצליח למשוך דרך גוגל גולשים מתאימים למאמר שלנו, גוגל יזהה את התוכן שלנו כאיכותי, באופן שיכול להשפיע לטובה על דירוג המאמר בגוגל.

תוכן שימושי באתר וורדפרס - הוספת תקציר לגוגל (תוסף YOAST)
הוספת תקציר לגוגל (תוסף YOAST)

 


הזנת תוכן שימושי לאתר וורדפרס

מאמרים מקצועיים ואיכותיים יכולים לעזור לנו לתת ערך אמיתי לגולשים שלנו, להגיע ללקוחות פוטנציאליים חדשים ולמצב את הארגון שלנו בצורה נכונה. כתיבת תוכן לאתרים שלנו, איכותי ככל שיהיה, זה לא מספיק. חשוב להבין גם את השיטות שיאפשרו לקוראים וגם לגוגל להבין את עיקרי הדברים מהתוכן האיכותי שלנו. לצורך העניין, לאופן שבו נטמיע מאמר מקצועי באתר הוורדפרס שלנו יש השלכות על התנהגות הקוראים שלנו ועל הדירוג שלנו בגוגל. אם זו הפעם הראשונה שאתם נתקלים במידע על הזנת תוכן באינטרנט, זו עלולה להיראות לכם כמו רשימת פעולות ארוכה לביצוע. אבל עם קצת תרגול, תוכלו לבצע את כל הפעולות במאמר זה בתוך דקות ספורות.

💡לקבלת הצעת מחיר לאפיון, עיצוב ובניית אתר תדמית לעסק – השאירו לי הודעה באתר או כתבו ל- info@webinke.co.il

אם המאמר עזר לכם – כתבו לי בתגובות למטה – זה יעשה לי את היום!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

יש לך הערות, שאלות והצעות למאמרים? זה בדיוק המקום לחלוק אותם:

הדרך לאתר האינטרנט המעוצב והחדש שלך מתחילה כאן

אשמח לעזור לך בתכנון, עיצוב ובניית אתר האינטרנט החדש לארגון שלך

נראה לי שהמאמרים האלו יכולים לעניין אותך:

Wix אהובתי - למה אני אוהבת את וויקס (פוסט אורח)
WIX

Wix אהובתי – למה אני אוהבת את וויקס (פוסט אורח)

כשמדברים על בניית אתרים לעסק, אחת ההתלבטויות היא בחירת מערכת ניהול תוכן. שתי המערכות הנפוצות לבניית אתר תדמית הן וורדפרס ו-וויקס, כאשר לכל אחת מהן יתרונות וחסרונות. אני לרוב מדגיש את היתרונות של wordpress, אבל היה חשוב לי להביא גם קול אחר. הפוסט הזה הוא פוסט אורח של גלית, חברה טובה ואשת עסקים, אשר לקחה בחשבון את היתרונות והחסרונות של שתי המערכות ובחרה לעבוד ב-וויקס (מוזר, לא? 😉).

לקריאת הפוסט>>
קידום אתרי וורדפרס | עפר קידר בניית אתרים
SEO

 טעויות נפוצות בקידום אתר וורדפרס

וורדפרס היא מערכת מצויינת למטרות SEO. אבל גם אם קידום אתר וורדפרס יכול להיות תהליך יעיל ואפקטיבי, עדיין יש טעויות שבעלי אתרי וורדפרס לא מיומנים עושים, וכדאי להימנע מהן. ריכזנו עבורכם את עשר הטעויות הנפוצות ביותר שעושים בעלי אתר וורדפרס ושאנו ממליצים להימנע מהן.

לקריאת הפוסט>>
איך עושים איפיון תוכן לאתר תדמית
איפיון אתרים

מה מעניין את אודליה – איך עושים איפיון תוכן לאתר תדמית

גם כאשר מקימים אתר לעסק בסדר גודל קטן או בינוני – לבניית אתר איכותי ואפקטיבי קודם תהליך איפיון ותכנון מסודרים. אחרי שמבצעים מחקר שיווקי סטנדרטי, במהלכו נגדיר מטרות לאתר ונעמוד על מאפייניהם של הלקוחות הפוטנציאלים ושל המתחרים, יש לאפיין מהו התוכן שיתן מענה וערך אמיתי לאותם לקוחות מתעניינים. בפוסט הזה אני מציע שיטה פרקטית אחת לביצוע איפיון תוכן, המלווה בדוגמה לאפיון תוכן עבור חברה בסדר גודל קטן.

לקריאת הפוסט>>

בואו נשמור על קשר

הצטרפו לרשימת התפוצה של Webinke וקבלו עדכונים למייל מפעם לפעם – מבטיח לא להציף!