הבלוג של Webinke

מאמרים בנושא בניית אתרים, עיצוב אתרים, אבל לא רק...

העסק שלך נפגע בעדכון גוגל האחרון? 7 טיפים כדי להעלות מחדש על הסוס 

העסק שלך נפגע בעדכון גוגל האחרון? 7 טיפים כדי להעלות מחדש על הסוס 

אמ;לק:

כבעלי עסקים אנחנו נדרשים לבצע התאמות כל הזמן - אחרת לא נשרוד. במאמר אני עובר על 7 טיפים לשילוב באסטרטגיית השיווק שלכם, כדי לצאת מורווחים מהשינויים בגוגל או לפחות לצמצם את הפגיעה מהם.

זוכרים ש-KSP היתה פעם חנות מחשבים? היום אפשר למצוא שם כמעט הכל.
אז אולי הם איבדו נקודות על "מומחיות מחשבים", אבל אין לי ספק שהשינוי עשה להם טוב.

כבעלי עסקים אנחנו נדרשים לבצע התאמות כל הזמן – אחרת לא נשרוד.
סטארטאפים עושים Pivot כשצריך, אבל מה לגבי בעלי עסקים קטנים ובינוניים?
האם אתם מהמנהלים שמגיבים למה שקורה או אלו שנערכות תמיד 5 צעדים קדימה?

כבר כתבתי כאן על סופת גוגל האחרונה שמכה גלים באתרים אמריקאים, עם הרבה עסקים כשרים שאיבדו נתח משמעותי מהכניסות לאתר, ואיתו ההכנסות.
בישראל (עדיין) לא חשים את ההשפעה בצורה מטלטלת, אבל כשגוגל מאותת לנו מה חשוב לו – כדאי להקשיב.

במקום לשבת בחיבוק ידיים, בואו נעבור על אתרים ועסקים שיצאו מחוזקים מהשינויים בגוגל, וננסה להבין מה הסוד שלהם.

 

7 טיפים שלי לשרוד את המבול של גוגל

זה לא שיש תשובות מוחלטות וברורות, אבל אחרי שקראתי כמה וכמה תיאורי מקרה מארה"ב, אלו ההמלצות שלי:

חיזוק המותג הופך לקריטי

אנחנו בשלב קריטי לחיזוק המותג שלכם, לכזה שלקוחות מחפשים – כשלקוחות מחפשים את שם המותג, גוגל תציג את האתר שלכם בראש תוצאות החיפוש. כשגוגל תבין שאתם מותג מבוקש, היא תעדיף להציג אתכם בתוצאות החיפוש ולא מותג מתחרה.
פזרו את כרטיסי הביקור שלכם (מטפורית, כן?), בנו נוכחות חזקה ברשתות החברתיות, דאגו לאיזכורים של המותג שלכם בכל ערוץ אפשרי והירשמו לאינדקסים עסקיים רלוונטיים.

בקיצור: דאגו ל-Brand awareness של העסק שלכם. זו ההמלצה שלי אליכם מ-Webinke קידום ובניית אתרים (ראיתם מה עשיתי כאן?).

 

פזרו סיכונים

אל תשימו את כל הביצים בסל אחד ואל תסתמכו רק על גוגל. גוונו את מקורות הטראפיק שלכם. שלבו רשתות חברתיות ויוטיוב, פרסום ממומן, ניוזלטרים וכד'.
זכרו שרשימת התפוצה שלכם, כל עוד אלו משתמשים רלוונטיים שביקשו לקרוא את המיילים שלכם – היא נכס קריטי שלכם, שלא תלוי בפייסבוק, גוגל ועוזריהם.
עוד טיפ: מחקו מרשימת התפוצה שלכם אנשים שלא קוראים את המיילים. השאירו רק מתעניינים אמיתיים.

 

בצעו התאמות במודל העסקי של האתר שלכם

הרבה אתרים שמספקים תוכן בלבד – נפגעו.
נראה שגוגל מתייחס בצורה שלילית לאתרי אפיליאציה שהמודל העסקי שלהם הוא רק קבלת עמלות עבור הפניית גולשים לרכישת מוצר כזה או אחר.

כלומר גוגל, בחלק מהמקרים העדיף אתרי חנות/שירותים גדולים שיש להם בנוסף גם בלוג עם מידע, על פני אתרים שיש להם רק בלוג עם מידע וביקורות, מהימן ומועיל ככל שהיו.
לא תמיד הגיוני, לא תמיד הוגן, אבל היי – גוגל הוא עסק, ואתרים גדולים מכניסים לגוגל הרבה כסף מפרסומות.

 

בססו E-E-A-T

גוגל מחפשת אתרים שמפגינים מומחיות, חוויית משתמש טובה (מתי נכנסתם לאתר שלכם במובייל לאחרונה?), סמכותיות ומהימנות.
יש הרבה דרכים לטפל בנושאים הללו, אבל בתור התחלה, צרו תכנים ייחודיים ורלוונטיים (זה בסדר להשתמש ב-AI לעזרה בכתיבה ובתחקיר, לא כמי שממציא את התוכן מאפס), פרסמו את שם הכותב של התוכן והתארים או ההכשרה שיש לה, פרסמו ביקורות אמיתיות של לקוחות, ודאגו לחוויית משתמש טובה.

לשחרר את כל החטופים עכשיו!

פרסמו תוכן רלוונטי בזמן אמת

כמומחים, יש לכם הזדמנות לפרסם תכנים יחודיים רלוונטיים בזמן אמת, או לפחות מהר יותר מהמתחרים. זה יתן לכם יתרון עם תוכן שאנשים מחפשים ועדיין לא נמצא באתרים הגדולים ממש.

 

הדגישו את המיקום שלכם

אם אתם עסק מקומי, יכול להיות לכם יתרון אדיר! לפעמים המתחרים הכי גדולים שלכם הם בפריסה ארצית כללית.
זו יכולה להיות הזדמנות להשתלט על תוצאות החיפוש המקומיות באמצעות קידום איזור ספציפי, ביקורות בגוגל מפות Google My Business ושילוב הכתובת שלכם.

 

שלבו תוכן ויזואלי עשיר

גוגל מציג כיום הרבה יותר תכנים ויזואליים בעמוד התוצאות וטיקטוק מחזקת את הנתח שלה בשוק החיפושים.
גם היכולת של מנועי החיפוש השונים להבין תמונות, אינפוגרפיקה וסרטונים – משתפרת, למרות שלא מזיק לשלב תיאור נכון של התמונות והסרטונים שאתם מעלים.
תוכן עשיר ניתן לשלב בתוך האתר כדי לעזור לקדם אותו, אבל כמובן שגם בערוצי השיווק האחרים שלכם – זוכרות לא להסתמך רק על מנוע חיפוש אחד?

 

למה אני מספר לכם את כל זה?

כבעל עסק שכותב לבעלי עסקים, אני יודע שחשוב שתהיו מעודכנים. לחלק מאיתנו, האתר הוא מקור הכנסה משמעותי על ידי מכירות או השארת לידים.
בנוסף, המידע הזה עוזר לי להסביר ללקוחות שלי למה באסטרטגיה שלנו אני מעדיף לפעמים לחזק את שם המותג, על פני ביטוי חיפוש ספציפי עם קישור לעמוד פנימי על הביטוי המדוייק ("אילוף דולפינים לבקנים בחדרה").

 

להיערך לשינויים של גוגל – לסיכום

עדכונים של גוגל ימשיכו להיות גדולים ומטלטלים, כשהתחרות שלהם הולכת ומתחזקת. אבל השינויים גם מציעים הזדמנות לשיפור וחיזוק העסק.
במאמר הזה הצעתי 7 דרכים שכדאי לשלב באסטרטגיית השיווק שלכם, כדי להתמודד עם השינויים הנוכחיים והבאים באלגוריתם של גוגל.

הבנת השינויים והתאמת האסטרטגיה שלכם בהתאם תסייע לכם לחזור לקרב על המקום הראשון בתוצאות החיפוש ולשפר את ביצועי העסק.

אני כאן כדי לחסוך לכם את כאב הראש, וליישם עבורכם אסטרטגית קידום עדכנית שתעזור לכם לחזור לקרב על המקום הראשון בנישה שלכם.
לא יודעים מאיפה להתחיל? דברו איתי ונתכנן את אסטרטגיית הקידום העדכנית שלכם.

 

גילוי נאות: האתר משתמש ב-cookies לצרכי ניטור ושיווק.חלק מהקישורים באתר עשויים להניב לכותב עמלות. 

יש לך הערות, שאלות והצעות למאמרים? זה בדיוק המקום לחלוק אותם:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הדרך לאתר האינטרנט המעוצב והחדש שלך מתחילה כאן

אשמח לעזור לך בתכנון, עיצוב ובניית אתר האינטרנט החדש לארגון שלך

להכניס תנועה איכותית של גולשים לאתר שלך על בסיס קבוע

המתחרים כבר בעמוד הראשון בגוגל - מה איתך?

קידום אתרים אורגני (SEO) יגדיל את כמות הכניסות של קהל רלוונטי לאתר שלך, וכך יגדיל את כמות הלידים האיכותיים והרכישות על בסיס קבוע.

דילוג לתוכן