הבלוג של Webinke

מאמרים בנושא בניית אתרים, עיצוב אתרים, אבל לא רק...

איך עדכון הליבה של גוגל שיצא היום ישפיע על האתר שלך? על עדכון נובמבר 2021

איך עדכון הליבה של גוגל שיצא היום ישפיע על האתר שלך? על עדכון נובמבר 2021

אמ;לק:

גוגל הכריזה היום על העלאת עדכון ליבה משמעותי הנקרא "נובמבר 2021". כדאי להמתין כמה שבועות לפני שעורכים בקרת נזקים, אבל אם האתר שלכם נפגע - נסו לנתח ולהבין מה גרם לגוגל להעריך אותו פחות ולתקן את התוכן או אופן ההצגה שלו לפי ההנחיות של גוגל, במיוחד בכל הקשור ל-E-A-T, כלומר מומחיות, סמכות, ומהימנות.

בשעות האחרונות הכריזה גוגל על שחרור עדכון ליבה משמעותי למנוע החיפוש, אשר החל היום ויסיתיים בתוך כשבועיים. העדכון נקרא: "עדכון ליבה נובמבר 2021" (גוגל זנחה את המנהג הישן של לתת שמות יצירתיים יותר לעדכוני הליבה שלה).

האלגוריתם של גוגל אמנם מתעדכן על בסיס קבוע, אבל כשגוגל מכריזים על עדכון ליבה משמעותי, חשוב שבעלות ובעלי אתרים ואנשי קידום אתרים (SEO) יעקבו אחרי השפעת העדכון על האתרים שלהם.

 

מה ידוע על עדכון גוגל "נובמבר 2021"?

עדכון ליבה רגע לפני תקופת המבצעים של בלאק פרידיי וסייבר מאנדיי הפתיע את בעלי האתרים. עדכונים בסדר גודל כזה יכולים להרים ולהפיל אתרים ולהשפיע על הרווחים הצפויים להם בתקופה הזו של השנה.

גוגל לא פירטה בהכרזה שלה על מהות השינויים, אבל קרוב לוודאי שבשבועות הקרובים דירוגי אתרים יתחילו להתעדכן ונוכל להתחיל להבין אילו סוגי אתרים או עמודים הרוויחו מהשינוי ומי המפסידים הגדולים. לדוגמה, בעבר ראינו עדכונים שהתמקדו באתרים מתחום הרפואה, טיפול באתרי ספאם בעלי ערך נמוך ועוד. כשנתחיל לקבל מידע מהשטח, אעדכן את הפוסט.

הדבר היחיד שגוגל מבקשת הוא לקרוא את ההנחיות הכלליות של גוגל לבעלי אתרים המתמקדות בתוכן איכותי וייחודי, מקצועי, אמין וממקור סמכות. צריך לזכור שיכול להיות שהאתר שלכם נפגע לא כי יש בו בעיה כלשהי, אלא כי היו אתרים אחרים איכותיים יותר עבור אותו ביטוי חיפוש, שהיו מוערכים בחסר לפני העדכון.

זכרו שלא באמת תוכלו להיות תמיד במקום הראשון בכל ביטוי שתרצו. תמיד יהיו אתרים טובים יותר / פחות מהאתר שלכם על ביטויי-חיפוש כאלה או אחרים.

 

מה לעשות אם דירוג האתר שלי נפגע?

בתקופות של שינויים אפשר לראות שינויים משמעותיים בדירוג האתר בכלל, או הדירוג שלו עבור ביטויים ספציפיים. השינויים יכולים להיות לטובה או לרעה ויכולים להשתנות לעיתים תכופות בתקופה הקרובה. לדוגמה – יכול להיות שעמוד באתר שלי היה מדורג במקום השלישי לפני השינוי, הוא ידרדר בפתאומיות למקום השלושים ויחזור למקום החמישי.

כדאי לנשום עמוק, לתת לסופה לעבור ולראות מה מצב האתר – האם מצבו השתפר או הידרדר? האם ביטויים מסויימים עלו או בדירוג? לאחר שעושים בקרת נזקים, צריך לנסות לנסות להבין את הסיבות העיקריות לפגיעה בדירוג, למרות שהאלגוריתם של גוגל מורכב ולא תמיד יש סיבה ברורה שבגינה גוגל מדרג אתר אחד מעל או מתחת אתר שני באותו סדר גודל.

אם עמוד שלכם נפגע בדירוג כדאי לראות אילו עמודים היו תחתיו בדירוג וכעת עקפו אותו, ולנתח אותם. בין הפרמטרים שאפשר לבדוק: כמות המילים בעמוד, האופן שבו התוכן מחולק לפסקאות וכותרות משנה, מהירות טעינת העמוד, כמות הקישורים מאתרים מובילים שמפנים לאותו עמוד, יחודיות התוכן ואיכותו, מידע ברור על מקורות המידע ועל הכותב ועוד.

חשוב לציין ששמירה על איכות גבוהה של האתר צריכה להתבצע באופן קבוע ולא רק נקודתית בעקבות עדכון כזה או אחר. הבשורה הטובה היא שבניגוד לעבר, גוגל מעדכנת את האלגוריתם לעיתים תכופות, כך שאם שיפרתם את האתר והתוכן שלכם בעקבות הפגיעה בדירוגים, גוגל יבחין מהר יחסית וישפר את הדירוג שלכם.

 

מה ההמלצות של גוגל בעדכוני ליבה משמעותיים כאלה?

לפי ההמלצות של גוגל לבעלי אתרים אחרי עדכון ליבה : לא צריך לעשות כלום. במציאות, זה נכון חלקית אם דאגתם שהאתר שלכם כולל תוכן איכותי שמוצג בהתאם לקריטריונים של גוגל, ומובן שתרצו לתקן תכנים שנפגעו בעדכון הליבה.

גוגל מדגישים שירידה בדירוגים לא אומרת שעשיתם משהו רע או שנענשתם, אלא מעריכה מחדש תכנים באתרים בצורה עדכנית יותר. הם מביאים כדוגמה את רשימת "100 הסרטים הכי טובים מ-2015" שיכולה להיות שונה אם מעדכנים אותה כעבור כמה שנים.

הדגש של גוגל הוא על התוכן, ובמיוחד E-A-T, כלומר מומחיות, סמכות, ומהימנות (Expertise, authority, trustwoethyness).

דגש על תוכן איכותי

  • האם העמוד שנפגע בדירוגים מציג מידע מקורי, מקיף, לא טריוויאלי, עם ערך מוסף שאין במקורות אחרים? האם המידע ראוי להיות מפורסם במגזין?
  • האם הכותרת של העמוד והכותרת שאתם מבקשים מגוגל להציג אינפורמטיבית – שימו לב שגוגל לא אוהב כותרות מפוצצות ומוגזמות שלא משקפות את התוכן.
  • האם העמוד הזה הוא משהו שהייתם משתפים, שומרים או שולחים לחבר?
  • האם התוכן שלכם טוב יותר משל המתחרים? האם הוא עונה על צורך אמיתי של גולשים (מעולה!) או תוכן שנוצר רק כדי להיות מדורג בגוגל (פחות…)?

דגשים של E-A-T מומחיות, סמכות, ומהימנות:

  • התוכן מציג עובדות, מקורות מידע ומידע על הכותב עם קישורים לעמוד הכותב או לאתר שלה או שלו.
  • אם היית קורא את התוכן שלך, האם היית מחשב אותו או אות הכותב כמהימן או כסמכות בתחום?
  • האם היית סומך על התוכן או האתר שלך לעניינים של חיים או מוות (your money or your life)?

דגש על הצגת התוכן

התוכן צריך להיות מוצג בצורה מקצועית, במיוחד במובייל, ללא שגיאות (לא ברור מה היכולות של גוגל בעברית, אבל ברור שהם ילכו וישתפרו עם הזמן). חשוב לשמור על העמוד נקי יחסית, בלי מודעות קופצות והסחות דעת – גוגל מחפש עמודים שגולשים אוהבים.

 

אז מה חשוב לדעת על עדכוני הליבה של גוגל?

גוגל הכריזה היום על העלאת עדכון ליבה משמעותי הנקרא "נובמבר 2021". העדכון נכנס לפעולה בשעות אלה, בתהליך שצפוי להימשך כמה שבועות. עדיין לא ידוע הרבה על מהות העדכון ואילו אתרים הרוויחו או נפגעו, אבל מידע כזה מגיע לרוב מהשטח בשבועות שאחרי עדכונים גדולים.

הדאגה לתוכן איכותי ושימושי המותאם לכוונות הגולשים צריך להתבצע על בסיס קבוע ולא רק בעקבות עדכוני ליבה. כדאי להמתין כמה שבועות לפני שעורכים בקרת נזקים, אבל אם האתר שלכם נפגע – נסו לנתח ולהבין מה גרם לגוגל להעריך אותו פחות ולתקן את התוכן או אופן ההצגה שלו לפי ההנחיות של גוגל, במיוחד בכל הקשור ל-E-A-T, כלומר מומחיות, סמכות, ומהימנות.

 

אם נפגעתם בעדכון האחרון או אם אתם רוצים להתקדם בגוגל ולקבל את החשיפה שהאתר שלכם ראוי לה – צרו קשר ובואו נדבר על אסטרטגיית ה-SEO שלכם.

גילוי נאות: האתר משתמש ב-cookies לצרכי ניטור ושיווק.חלק מהקישורים באתר עשויים להניב לכותב עמלות. 

יש לך הערות, שאלות והצעות למאמרים? זה בדיוק המקום לחלוק אותם:

הדרך לאתר האינטרנט המעוצב והחדש שלך מתחילה כאן

אשמח לעזור לך בתכנון, עיצוב ובניית אתר האינטרנט החדש לארגון שלך

להכניס תנועה איכותית של גולשים לאתר שלך על בסיס קבוע

המתחרים כבר בעמוד הראשון בגוגל - מה איתך?

קידום אתרים אורגני (SEO) יגדיל את כמות הכניסות של קהל רלוונטי לאתר שלך, וכך יגדיל את כמות הלידים האיכותיים והרכישות על בסיס קבוע.

דילוג לתוכן