עדכון הליבה של גוגל מחודש מרץ 2024 היה אירוע דרמטי שהפיל אתרים ועסקים רבים ויכול להשפיע גם על העתיד של העסק שלכם.
אם האתר של העסק שלכם מכניס לכם לקוחות ומכירות – חשוב שתבינו מה קרה בגוגל בחודש שעבר ומה זה אומר על העסק שלכם.
אם אתם בתחום התיירות – הדוגמה שאביא הן מהעולם שלכם, אז הישארו עימנו.
כשיום בהיר אחד האתר שלכם מפסיק להופיע בגוגל
תארו לכם שיש לכם אתר תיירות מוביל, עם תוכן מקורי ואיכותי המבוסס על חוויות אמיתיות, תמונות מרהיבות וסרטונים שצילמתם בעצמכם. גולשים אוהבים את האתר שלכם, וגוגל מעריך אותו ומזרים לכם תנועה אורגנית רבה.
ואז, ביום בהיר אחד, ללא שום שינוי מצידכם, גוגל מחליט לשנות את הכללים. כמעט כל התנועה האורגנית שלכם "פופ…"- נעלמה כלא הייתה, ואיתה רוב ההכנסות שלכם מהאתר.
נשמע מטורף?
זה בדיוק מה שקרה לרבים מהאתרים המובילים בחו"ל בחודש האחרון, בעקבות עדכון ענק של גוגל שהחל במרץ והסתיים רק לאחרונה.
זה נכון לכל תחום, אבל אתייחס כאן לעולם התיירות כי הוא קרוב לליבי (לקידום אתרים הגעתי כשהתחלתי לקדם את בלוג התיירות שלי לפני כעשור) וגם לליבם של רבים מהלקוחות שלי.
מה קרה בעדכון הליבה של Google של מרץ 2024?
עדכון מרץ 2024 של גוגל היה דרמטי במיוחד. אם בחודשים האחרונים גוגל הוסיפו אלגוריתם שמתמקד בתוכן מועיל לגולשים או בעברית: Helpful Content Update (בקיצור HCU), הרי שבעדכון מרץ 2024 העדכון הזה הוטמע בצורה יותר נרחבת.
מה גוגל ניסו להשיג?
גוגל רוצה לתת לגולשים שלו מענה מעולה, כדי שלא יעברו לחפש מידע במקומות אחרים.
בשנה האחרונה האינטרנט הוצף בתוכן זבל שנכתב בעזרת בינה מלאכותית, שחלקו גרוע, חלקו טריוויאלי והרבה ממנו ללא איש מקצוע שעומד מאחוריו. זה ממש לא מה שהגולשים רוצים.
בנוסף, הצפת התכנים באינטרנט גוזלת מגוגל משאבים וגוגל לא אוהבת לבזבז משאבים.
בקיצור: לגוגל נמאס והם החליטו לעשות סדר ולפרסם רק תוכן מועיל.
מה גוגל השיגו בפועל?
הרבה מאוד תכנים ואתרים הוסרו מהאינדקס של גוגל, אממה… לא תמיד התכנים הנכונים. גם אתרים שהציגו תוכן מהימן, יצירתי ומקורי, עם המון מאמץ מאחוריהם – פשוט צנחו בתוצאות החיפוש. חלקם הועפו מהאינדקס של גוגל לגמרי.
ניקח לדוגמה אתר מתחום התיירות, כי הרבה אתרי תוכן בתחום הזה נפגעו.
אתר התיירות המצליח travellemming.com, עם תוכן מומחים, תמונות וידאו מקוריים וכ-10 מיליון קוראים שנתיים. לפי ההערכות, בדצמבר הם קיבלו כ-280 אלף כניסות רק מגוגל, ובאפריל רק כ-28 אלף.
זו צניחה של 90% מהטראפיק שמגיע מגוגל, ופגיעה משמעותית בהכנסות!
תחשבו מה קורה לאתרים קטנים הרבה יותר בתחום התיירות (בכל התחומים, תיירות היא רק דוגמה).
עסקים שלא נערכים לשינויים – עלולים להיסגר.
למה אתרים מסויימים עלו בדירוג ואחרים ירדו?
עוד מוקדם באמת להבין למה חלק מהאתרים צנחו (חלקם בצדק בגלל תוכן גנרי וחלקם ממש לא), ולמה אתרים אחרים עלו.
בין היתר, אתרי "פורומים" כמו Reddit ו-Quora עלו בדירוג, למרות שזה מטופש. כשאנחנו שואלים את גוגל שאלה על נושא בריאותי, נעדיף לקרוא מאמר של רופא מומחה עם אתר קטן יחסית, ולא תשובות בפורום שפתוח לכולם.
למעשה, בשנים האחרונות גוגל השקיע הרבה מאמץ כדי להציג רק אתרים סופר מהימנים ומקצועיים כשמדובר בנושאים של חיים ומוות כמו בריאות ופיננסים (קטגוריית Your money or your life).
לאחר השינוי, התוצאות לשאלות בריאות מקבלות לפעמים מענה הזוי.
מה קורה בארץ ולמה זה חשוב לאתר שלכם?
ממה שאני רואה אצל לקוחות שלי ומה שאני שומע מקולגות בתחום, בארץ הרגשנו את השינוי הרבה פחות בשלב זה, וזה נותן לנו הזדמנות להיערך לסופה.
זה לא אומר שהשינוי לא יזדחל או יקפוץ על אתרים בישראל בוקר אחד. ככל שנבין למה גוגל מעדיפה אתרים מסוימים על פני אחרים, נוכל להתכונן בהתאם לקראת 2024.
מה לעשות עם אסטרטגיית ה-SEO שלכם?
המצב הזה מעלה המון שאלות פתוחות, אבל דבר אחד בטוח – מה שעבד ב-2020 לא עבד ב-2023, ומה שעבד לפני שנה – לא בטוח שעובד עכשיו. קידום אתרים הוא תחוםו שמתפתח ומשתנה בקצב מסחרר ועם קפיצות ושינויים ענקיים. לכן חשוב להיות כל הזמן עם האצבע על הדופק, לקרוא case studies ולהתאים את האתרים והתכנים שלנו לשינויים.
אני אתייחס לתובנות והצעות לשינוי אסטרטגיית ה-SEO במאמרים הבאים.
איך Webinke קידום אתרים יכולים לעזור?
כבעל עסק עצמאי אני מכיר את נקודות הכאב של בעלי עסקים, במיוחד אלו שהאתר הוא מקור ההכנסה שלכם בין אם מדובר באתר שהוא חנות, אתר שמוכר שירותים או אתר שמשמש כמקור ללידים חמים, כאלו שנמצאים באתר שלכם ומחפשים את השירותים שאתם מציעים.
הנה כמה דרכים שאנחנו יכולים לסייע לכם:
- ניתוח מעמיק של האתר שלכם: בוא נבין בדיוק איך גוגל רואה את האתר שלכם, מה גרם לנפילה בדירוגים שלכם ונבצע אופטימיזציה בהתאם.
- בדיקת אתרי מתחרים: בכל פעם שאתר אחד נופל בדירוגים – אתר אחר עולה. בוא נבדוק איזה עסק מתחרה בכם על אותם ביטויי חיפוש ולמה גוגל העדיף לתת לו את המקומות הראשונים.
- שיפור איכות התוכן: נוודא שהתוכן שלכם הוא הטוב ביותר בתחום, מקורי ומותאם למה שגוגל והגולשים שלכם מחפשים.
- אסטרטגיות SEO חדשות: נבנה יחד אתכם אסטרטגיית SEO עדכנית2024, כדי להבטיח שאתם מוכנים לכל שינוי שגוגל תביא איתה.
עדכון הליבה של גוגל – מרץ 2024 – כמה מילים לסיכום:
עדכון הליבה של גוגל במרץ 2024 טלטל את עולם ה-SEO והשפיע רבות על אתרים רבים, כולל אתרי תיירות מובילים.
עם זאת, חשוב להבין שהשינויים האלו אינם סוף הדרך אלא הזדמנות ללמוד, להתפתח ולהתאים את האתרים שלנו לדרישות המשתנות.
עסקים שמבינים את הדינמיות של התחום ופועלים בהתאם יכולים למצוא את עצמם מובילים את השוק ולהפיק תועלת מהשינויים. השקעה בתוכן איכותי, חוויית משתמש חלקה, ומעקב מתמיד אחרי העדכונים הם המפתחות להצלחה מתמשכת.
אם גם אתם חוויתם ירידה בדירוג ובתנועה בעקבות העדכון, אל תתייאשו. ניתוח מעמיק של השינויים, שיפור מתמיד של התוכן והאתר, והסתייעות במומחים בתחום יכולים לעזור לכם לחזור לצמרת.
זכרו, העולם הדיגיטלי משתנה כל הזמן, ומה שעובד היום אולי לא יעבוד מחר. לכן, חשוב להיות גמישים, להתעדכן ולהתאים את עצמכם לדרישות החדשות כדי להישאר רלוונטיים ולהוביל.
בואו נשמור על ראש פתוח ונראה איך אנחנו יכולים לעזור לכם לחזור לראש תוצאות החיפוש. העולם הדיגיטלי משתנה כל הזמן, וחשוב להיות תמיד צעד אחד קדימה.
אם יש לכם אתר תיירות או אתר עסקי אחר שספג מכה בחודש האחרון, שתפו בתגובות. מה לדעתכם הסיבה לנפילה, ומה האסטרטגיה שלכם להמשך?