מאמרים בנושא בניית אתרים, עיצוב אתרים, אבל לא רק...

עפר קידר

עפר קידר

קוראים לי עפר קידר, ואחרי קרוב ל-20 שנה בעולם ההייטק, החלטתי לפרוש ממירוץ העכברים ולהשקיע את הנסיון והיצירתיות שלי בדברים שאני אוהב באמת. כיום אני עוסק באפיון, עיצוב ובניית אתרים לעסקים קטנים ובינוניים, וגם בצילום מקצועי ובכתיבה.

יש לך עסק, אתר או בלוג?

 הצטרפו לקהילה שלי וקבלו מאמרים מעניינים בדיוק כמו זה ישירות למייל – מבטיח לא להציף!

"תבנית עיצוב זה הכי 2017" – אלמנטור והאבולוציה של וורדפרס

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

אמ;לק:

מה זה אלמנטור ומה הוא נותן לעסק שלך? בניית אתרים והשימוש במערכות ניהול תוכן בהתאמה אישית, היו בעבר הרחוק סיפור יקר השמור ללקוחות בעלי כיסים עמוקים בלבד. בשנים האחרונות פותחו מערכות ניהול תוכן מצויינות לשימוש הציבור הרחב - כמו וורדפרס, הנפוצה מבין כולן. תבניות עיצוב מאפשרות למשתמשי וורדפרס להחיל על האתר שלהם עיצוב יפה ללא מאמץ, אבל שימוש בתוסף אלמנטור 2.0 מאפשר לעסקים קטנים ובינוניים לקחת את האתר שלהם צעד אחד קדימה, וליצור לעצמם אתר במבנה ועיצוב ייחודי, בעלות מינימלית.
elementor and the evolution of wordpress

יעלה כמה שיעלה – צרות של עשירים

"אין בעיה של תקציב, פשוט תעשי מה שצריך" –  הנה משפט שלא שומעים כל יום. זה היה בפגישה סביב שולחן העץ המרשים בחדר הישיבות הגדול. כשהלקוח שלך הוא תאגיד מזון ענקי שדורש שמבקש אתר מיוחד להשקה הקרבה – ברור לכולנו שהוא הולך לקבל אותו, ובזמן. מנהלי ה-UX והסטודיו חשפו באותה פגישה את הקונספט המושקע של האתר ואת העיצוב הגרפי, אשר תואם בול לקהל היעד ולמטרות העסקיות של הלקוח. מהצד יכלנו לראות את מנהל הלקוח מחייך: הלקוח השמנמן שלו הולך להיות מרוצה.

 

זה היה בשנת 2006 ובניגוד לרוב בעלי העסקים בארץ, חברות ענק איפשרו לעצמן לשכור את הצוותים הכי מקצועיים ואת המתכנתים הכי יקרים, כדי להשיג אתרי אינטרנט בהתאמה אישית, שיראו מיליון דולר וישיגו מטרות עסקיות ברורות. באותה פגישה סביב שולחן העץ הגדול, כשמנהלת הפיתוח הסבירה כמה מתכנתים יקרים ידרשו לביצוע משימה, מנהל הלקוח הזיע קצת, אבל לבסוף אמר את אותו משפט מפורסם, שלא שומעים בכל יום, אם בכלל.

 

מחשב לכל ילד – אתר לכל עסק

כבעלי עסקים קטנים ובינוניים התקציב שלנו בהחלט מוגבל ולשמחתנו, מערכות ניהול תוכן (CMS) השתכללו והוזלו, עד שכיום כל עסק יכול להרשות לעצמו אתר אינטרנט שנראה יפה ומקצועי ומשרת את בית העסק ואת לקוחותיו. כיום וורדפרס היא מערכת ניהול התוכן הנפוצה בעולם וכל אחד יכול להשתמש בתבניות עיצוב אשר יָקנו לאתר הוורדפרס שלו את המראה הרצוי.

אחת הבעיות ממנה סבלו משתמשים ישראלים בוורדפרס היא שרוב תבניות העיצוב שפותחו בעולם לא מותאמות לעברית. עסקים ישראלים נאלצו לרכוש תבניות עיצוב ואז לשלם למתכנתים יקרים כדי "שיגיירו" להם את האתר ויתאימו אותו לשפה העברית. חברת Pojo הישראלית היתה אחת החברות שנתנה מענה טוב לבעיה, כשיצרה סט של תבניות עיצוב וורדפרס המותאם בצורה מושלמת לעברית. כמו הרבה תבניות עיצוב, התבניות של Pojo איפשרו לבעל האתר חופש מסויים בעיצוב הדפים, אבל לא מעבר לכך. ואז הגיעו הבילדרים.

 

הבונים החופשיים – כשתבנית מקובעת כבר לא מספיקה

כמערכת קוד פתוח, וורדפרס מאפשרת לציבור הרחב לפתח תוספי-וורדפרס שיכולים לשמש את מליוני משתמשי וורדפרס בעולם, כך שפוטנציאל ההתפתחות של וורדפרס הוא אינסופי: ככל שוורדפרס תהיה טובה ונפוצה יותר, כך תגדל קהילת המשתמשים שלה ואיתה גם הפיתוחים והתוספים שהקהילה הזו מייצרת לרווחת כלל משתמשי וורדפרס. באופן הזה התחילו להיווצר "בילדרים" (builders) – תוספים המאפשרים לכל משתמש וורדפרס להכניס שינויים בדפי האתר שלהם, ללא התלות המוחלטת בתבנית העיצוב, שהיתה עד אותו שלב מקובעת באופן יחסי.  אלמנטור הוא דוגמה לבילדר כזה, ועד לפני כמה חודשים הוא היה אחד מיני רבים. אבל כמו שקורה הרבה פעמים בעולם הטכנולוגיה, בילדרים רבים נותרו מאחור, כשאלמנטור יצאו השנה בהכרזה על Elemntor 2.0, הכולל בין היתר מחולל-תבניות, או Theme Builder. ובכן גבירותי ורבותי, מהפך!

 

אלמנטור – כי תבנית עיצוב לוורדפרס זה הכי 2017 (?)

אלמנטור 2.0 מאפשר לדרוס את תבנית העיצוב ולהחליף רכיבים מתוכה ברכיבים מותאמים אישית. למעשה, בית עסק שמשתמש בוורדפרס ובאלמנטור, כמעט ואיננו זקוק יותר לתבנית עיצוב כלשהי, והוא יכול ליצור לעצמו באמצעות אלמנטור 2.0, תבנית עיצוב יחודית לעצמו, שיכולה להיות קלה ומהירה יותר מחלק מהתבניות הקיימות כיום בשוק. למהירות טעינת דפי האתר יש יתרון בחוויית המשתמש של הלקוחות שלכם והיא משפיעה גם על הדירוג שלכם בגוגל.

כשמדובר בוורדפרס, מערכת ניהול התוכן הנפוצה בעולם, אנחנו עדים למהפך בהתהוות. יכולות שהיו שמורות בעבר הרחוק לבתי עסק גדולים, הפכו בשנים האחרונות לנגישות מעט יותר לעסקים קטנים ובינוניים. כאשר אלמנטור 2.0 יבשיל מעט יותר, עסקים קטנים ובינוניים יוכלו ליצור לעצמם תבנית עיצובית יחודית בקלות, מבלי לרכוש תבניות ומבלי לשלם למתכנת על גיור התבנית.

צילום: עפר קידר (המציג איננו ספיידרמן)

צילום: עפר קידר (המציג איננו ספיידרמן)

עם כח גדול מגיעה אחריות גדולה

תבנית היא לא דבר רע, ולהרבה עסקים מתחילים, בעיקר בלוגרים ופרילנסרים בתחילת דרכם, נוח ונכון לבחור תבנית עיצוב מן המוכן. בין אם מדובר באתר וורדפרס או אתר וויקס, יש משהו מאוד מפתה ונוח בתבנית יפה שפשוט מוכנה לעבודה באופן מיידי. אדרבה – אלמנטור 2.0 איננו חף מבאגים ובעיות, ויצירת תבנית עיצוב מותאמת-אישית בידיים לא מקצועיות, עלול להוביל לאתר שלא ממלא את יעודו. לבעלי עסקים שאינם ערוכים להשקיע כסף באתר האינטרנט שלהם, לפעמים עדיף להשתמש בתבנית מוכנה ולהתאים את עצמם אליה.

כשמדובר בעסקים קטנים ובינוניים עם אתר בעל מטרות עסקיות ברורות, הסיפור מעט שונה. כדי שהאתר יהיה אפקטיבי וישיג את מטרותיו, חשוב לבקש מהצוות המקצועי שלכם להקים אותו אחרי שערכתם תהליך מסודר שבו הגדרתם את מטרות האתר, את קהל היעד שלו, מה יכלול האתר כדי להשיג את מטרותיו ומהי השפה העיצובית הנדרשת. העיצוב הגרפי ובניית האתר הם השלבים האחרונים בתהליך, ובזכות וורדפרס ואלמנטור 2.0, אם תעבדו נכון, תזכו בחופש ליצור אתר בעל מבנה ומראה ייחודיים, התפורים באופן אישי לעסק שלכם, אשר משרת אתכם ואת לקוחותיכם.

 

וורדפרס 5 ואלמנטור – לאן כל זה הולך?

נכון לרגע כתיבת פוסט זה, וורדפרס השיקו את גרסת הבטא של מערכת עריכת התוכן "גוטנברג", אשר מנסה לדמות עבודה של בילדר, אבל ללא הצלחה יתרה. כיום ניתן כבר לבנות אתרי וורדפרס מבוססי אלמנטור על גבי תבנית עיצוב ריקה – כלומר קלה ומהירה (כדוגמת תבנית Hello שיצרו החבר'ה של אלמנטור), אבל הפתרון הזה אינו חף מתקלות (שודאי עוד יטופלו בעתיד). מגמה נוספת שמתחילים לראות בימים אלה היא מכירה של תבניות עיצוב מבוססות אלמנטור, אשר מהוות אלטרנטיבה לתבניות העיצוב המקובעות אשר נמכרו לפני עידן הבילדרים ואלמנטור, ועדיין נמכרות כיום.

אהבתם את המאמר? מכירים את האחת או האחד שהמאמר הזה יכול לעניין אותם? שתפו!
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

הדרך לאתר האינטרנט המעוצב והחדש שלך מתחילה כאן

אשמח לעזור לך בתכנון, עיצוב ובניית אתר האינטרנט החדש שלך

נראה לי שהמאמרים האלו יכולים לעניין אותך:

Wix אהובתי - למה אני אוהבת את וויקס (פוסט אורח)
WIX

Wix אהובתי – למה אני אוהבת את וויקס (פוסט אורח)

כשמדברים על בניית אתרים לעסק, אחת ההתלבטויות היא בחירת מערכת ניהול תוכן. שתי המערכות הנפוצות לבניית אתר תדמית הן וורדפרס ו-וויקס, כאשר לכל אחת מהן יתרונות וחסרונות. אני לרוב מדגיש את היתרונות של wordpress, אבל היה חשוב לי להביא גם קול אחר. הפוסט הזה הוא פוסט אורח של גלית, חברה טובה ואשת עסקים, אשר לקחה בחשבון את היתרונות והחסרונות של שתי המערכות ובחרה לעבוד ב-וויקס (מוזר, לא? 😉).

לקריאת הפוסט>>
בניית אתרים לעסקים בוורדפרס
WIX

"הלו דולי" או: למה לבנות אתר דווקא בוורדפרס?

אם אתם עומדים בפני הקמת אתר חדש לבית העסק שלכם, המאמר הזה נכתב עבורכם. כעסק לעיצוב ולבניית אתרים, פעמים רבות אני ממליץ ללקוחותי על תשתית וורדפרס. בפוסט הזה אני מסביר למה, ומה הייחוד של וורדפרס לעומת המתחרים.
וורדפרס היא מערכת פתוחה ונפוצה – חשוב להבין מדוע המאפיינים הללו חשובים לבעלי האתר. אתר וורדפרס מאפשר לבעלי האתר גמישות שלא ניתן למצוא במערכות מקבילות (כמו וויקס) מבחינת יכולות, פיצ'רים, עיצוב והתפתחות האתר בעתיד. בניגוד למערכות סגורות כמו וויקס, לבעל אתר וורדפרס יש עצמאות מוחלטת ושליטה מלאה על האתר ועל השרתים עליהם הוא מתארח, והוא אינו תלוי באף גורם. אני מזמין אתכם לקרוא את המאמר המלא ולגבש דעה בעצמכם.

לקריאת הפוסט>>
איך עושים איפיון תוכן לאתר תדמית
איפיון תוכן לאתרים

מה מעניין את אודליה – איך עושים איפיון תוכן לאתר תדמית

גם כאשר מקימים אתר לעסק בסדר גודל קטן או בינוני – לבניית אתר איכותי ואפקטיבי קודם תהליך איפיון ותכנון מסודרים. אחרי שמבצעים מחקר שיווקי סטנדרטי, במהלכו נגדיר מטרות לאתר ונעמוד על מאפייניהם של הלקוחות הפוטנציאלים ושל המתחרים, יש לאפיין מהו התוכן שיתן מענה וערך אמיתי לאותם לקוחות מתעניינים. בפוסט הזה אני מציע שיטה פרקטית אחת לביצוע איפיון תוכן, המלווה בדוגמה לאפיון תוכן עבור חברה בסדר גודל קטן.

לקריאת הפוסט>>

יש לך הערות, שאלות והצעות למאמרים? זה בדיוק המקום לחלוק אותם:

בואו נשמור על קשר

הצטרפו לרשימת התפוצה של Webinke וקבלו עדכונים למייל מפעם לפעם – מבטיח לא להציף!