Webinke
בניה וקידום אתרים

Webinke
בניה וקידום אתרים

הבלוג של Webinke

מאמרים בנושא בניית אתרים, עיצוב אתרים, אבל לא רק...

תוכן שימושי: כי תוכן איכותי הוא הכרחי, אבל לא מספיק

תוכן שימושי - איך הופכים תוכן איכותי, לתוכן איכותי ושימושי
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אמ;לק:

גולשים מחפשים מידע מקיף, מהימן ואיכותי, אבל גם אם המידע שלו עונה על כל הדרישות, עלינו להתאים אותו למשתמשים כדי לאפשר להם התמצאות קלה ומהירה במידע. על ידי עיצוב נכון של העמוד ועל ידי עריכה שימושית של הטקסט, נוכל להעניק לגולשים שלנו שירות מעולה, לחזק את התדמית שלנו והמיצוב שלנו כמומחים, לשפר את דירוג המאמרים שלנו בגוגל, ולהרוויח גולשים שהם לקוחות פוטנציאליים מרוצים.

תוכן איכותי זה לא מספיק, הוא צריך להיות גם שימושי

זה ידוע שתוכן איכותי באתר בית העסק משפר את קידום האתר שלנו בגוגל, משרת את התדמית שלנו, מאפשר לנו להפגין מומחיות ומספק שירות ומענה ללקוחות קיימים ופוטניצאלים.

עם זאת, גם תוכן ברמה הכי גבוהה לא מבטיח לנו שהגולשים ימצאו בו את המידע הרלוונטי להם, אם הוא לא יציג את המידע בצורה נוחה לקריאה וקלה להתמצאות.

במהלך הרצאה שהעברתי בחודש שעבר בפני קהילת בלוגרים של תיירות, דיברתי בין היתר על איך לקחת תוכן איכותי ולהפוך אותו לתוכן איכותי ושימושי, כדי לקבל קוראים מרוצים וכדי לשפר את דירוג המאמרים שלנו בגוגל.

יש כל מיני דרכים לשפר את השימושיות של האתר – חלקן נוגעות לעיצוב שימושי ואחרות לארגון התוכן במאמרים שלנו.

 

תוכן שימושי מאפשר לגולשים לסרוק בעיניים את המאמר

חשוב לזכור שקריאת מאמר באינטרנט אינה זהה לספר שקוראים מתחילתו ועד סופו. קוראים מחליטים תוך שניות ספורות אם הגיעו לעמוד הנכון, האם המאמר עונה לו על השאלה או מספק לו את המידע הדרוש לו.

אז מצד אחד חשוב לנו לכתוב מאמרים מקיפים ואיכותיים, אבל אין סיבה לצפות שהמשתמש יקרא את המאמר מתחילתו ועד סופו.

גולשים שחיפשו מידע והגיעו לאתר שלנו יתחילו בסריקה ויזואלית של העמוד. הם יקראו את הכותרת ויגללו לכותרות המשנה המודגשות כדי להחליט אם לקרוא את המאמר ואיזה חלק שלו.

ברגע שמבינים את עקרון סריקת הכותרות של המשתמשים, מבינים גם כמה חשוב לחלק את התוכן למקטעים לוגיים קצרים, עם כותרות משנה אינפורמטיבית ברורות.

אם נארגן את המאמרים שלו בצורה טובה ובחר כותרות נכונות, גוגל יפנה למאמר שלנו קוראים רלוונטיים יותר, שיקבלו תוכן שימושי יותר, תוכן נוח לקריאה ושקל להתמצא בו במהירות ובקלות. כשהמשתמשים מרוצים, גוגל מרוצה ואנחנו מרוצים.

 

עיצוב שימושי לעמוד

מבחינת עיצוב העמוד, יש כמה פעולות עיצוביות שאנחנו יכולים לעשות כבר בשלב בניית האתר, כדי להקל על הקוראים שלנו להתמצא בדף ולקרוא אותו בנוחות.

כדאי לזכור שמסכי מחשב שולחני היום יכולים להיות גדולים מאוד. אם התוכן שלנו כתוב מקצה אחד של המסך ועד קצהו השני, נצטרך להזיז את הצוואר ימינה ושמאלה ובחזרה כדי לקרוא, וזו פעולה מעייפת שמקשה על המשתמשים שלנו.

זאת הסיבה שמומלץ להגביל את איזור הטקסט של המאמר שלנו לכ-800 פיקסלים. אפשר להוסיף side bar בצד, אבל שהמאמר עצמו לא יהיה רחב מ-900 פיקסלים.

גם את הפונט לטקסטים באתר חשוב לבחור לפי נוחות הקריאה (לרוב פונטים sans-serif, כלומר ללא קישוטים בקצוות). את גודל הפונט נגדיר ככה שיכנסו לנו כ-60 תווים בשורה.

בנוסף, חשוב לדאוג לשוליים ריקים בצידי הטקסט, במיוחד במובייל.

זכרו להתחשב בקהל היעד של האתר. קהל צעיר יחסית יוכל להסתפק בפונט קטן יותר, ואילו קהל מבוגר אולי יעדיף פונט בגודל גדול.

 

עוד חלוקה של הטקסט למקטעים

דיברנו כבר על האופן שבו המשתמשים סורקים את תוכן המאמר שלנו ומנסים לקבל החלטה מהירה אם לקרוא אותו. אבל גם אם עברנו את המחסום הזה, עלינו לאפשר להם קריאה נוחה ולא מעייפת כדי שלא ינטשו את האתר.

לצורך העניין, חשוב לרווח את הטקסט בתוך כל פסקה, להכניס שורת רווח בין פסקאות ואפילו בין משפטים ארוכים (לוחצים על Enter כדי לקבל מרווח גדול, ו- Shift+Enter כדי לקבל ירידת שורה קטנה יותר).

זכרו שחלק גדול מהקוראים שלנו משתמשים בטלפון נייד ואם תוך כדי קריאה הם צריכים לגלול כמה מסכים עד למרווח הבא, הקריאה עלולה להיות מעייפת עבורם, ולהגביר את אחוזי הנטישה.

 

תחביר שימושי: בחירת מילים, חלוקה למשפטים

אחרי שחילקנו את התוכן למקטעים עם כותרת, ואחרי הוספנו מרווחים. הגיע הזמן לצלול ממש לרמת המשפטים ובחירת המילים.

משפטים ארוכים ומסורבלים כדאי לקצר, פחות להשתמש ב-ו' החיבור ויותר במשפטים קצרים עם נקודה בסופם.

לבסוף, נסו לאתר מילים ארוכות ומסורבלות לקריאה וחשבו אם יש להן חלופות פשוטות ובהירות יותר.

 

עריכה אחרונה: האם הקוראים שלכם קיבלו מענה?

לפני פרסום המאמר נסו לחשוב כמו המשתמשים שלכם. מה המידע שהם מחפשים? איזו שאלה מטרידה אותם? האם הם ימצאו את המידע בקלות?

אל תשמרו את הפאנצ' או את עיקרי המידע לסוף – זה לא ספר מתח. שורות תחתונות של המידע צריכות להופיע כבר בהתחלה או שאפשר כבר בתחילת הטקסט להפנות את הגולשים למקום בו המידע שהם מחחפשים מופיע (למשל: "רשימת המסעדות המומלצות המופיעות במאמר זה מרוכזות בתחתית המאמר").

נסו לתמצת את המידע, למחוק דוגמאות מיותרות, מידע שחוזר על עצמו ותזכו למצוות (זה הזמן להתנצל על החזרות מהופיעו בהרצאה שלי, יכלתי להשקיע יותר בתמצות ועריכה).

 

הופכים את התוכן שלנו לשימושי

גולשים מחפשים מידע מקיף, מהימן ואיכותי, אבל גם אם המידע שלו עונה על כל הדרישות, עלינו להתאים אותו למשתמשים כדי לאפשר להם התמצאות קלה ומהירה במידע.

על ידי עיצוב נכון של העמוד ועל ידי עריכה שימושית של הטקסט, נוכל להעניק לגולשים שלנו שירות מעולה, לחזק את התדמית שלנו והמיצוב שלנו כמומחים, לשפר את דירוג המאמרים שלנו בגוגל, ולהרוויח גולשים שהם לקוחות פוטנציאליים מרוצים.

 

תוכן שימושי – ככה זה נשמע במהלך ההדרכה שלי לקהילת בלוגרי התיירות של ישראל

את הסרטון וסרטונים נוספים תוכלו לראות בערוץ Webinke ביוטיוב.

עוד על הזנת תוכן שימושי במאמר הזה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

גילוי נאות: האתר משתמש ב-cookies לצרכי ניטור ושיווק.חלק מהקישורים באתר עשויים להניב לכותב עמלות. 

יש לך הערות, שאלות והצעות למאמרים? זה בדיוק המקום לחלוק אותם:

הדרך לאתר האינטרנט המעוצב והחדש שלך מתחילה כאן

אשמח לעזור לך בתכנון, עיצוב ובניית אתר האינטרנט החדש לארגון שלך

להכניס תנועה איכותית של גולשים לאתר שלך על בסיס קבוע

המתחרים כבר בעמוד הראשון בגוגל - מה איתך?

קידום אתרים אורגני (SEO) יגדיל את כמות הכניסות של קהל רלוונטי לאתר שלך, וכך יגדיל את כמות הלידים האיכותיים והרכישות על בסיס קבוע.