הבלוג של Webinke

מאמרים בנושא בניית אתרים, עיצוב אתרים, אבל לא רק...

עסקים קטנים – מתחרים גדולים: חיזוק המותג שלכם יכול להציל את העסק מעדכוני גוגל

חיזוק מותג לעסקים קטנים ובינוניים

אמ;לק:

חיזוק המודעות למותג שלכם הוא הדרך של עסק קטן/בינוני להתבלט בשוק תחרותי ולייצר נאמנות לקוחות. בכתבה נגלה למה חיזוק המותג מסייע ליציבות העסק שלנו הרבה מעבר למיקומים בגוגל, ומהן הדרכים בהן עסק קטן יכול לחזק את המותג שלו. הפחד של עסקים קטנים מהשינויים בגוגל מוצדק, אבל לעסקים קטנים יש יתרון ביכולת שלהם להסתגל ולהשתנות במהירות.

כבעלים של Webinke, אני עוסק בקידום ובניית אתרים רק עבור עסקים בסדר גודל קטן ובינוני. בשבועות האחרונים יש שאלה שחוזרת על עצמה וחשוב להתייחx אליה:

מה עושים?! האם עסק בסדר גודל קטן או בינוני יכול בכלל להתמודד מול השינויים הדרמטיים של גוגל?

אם יש לך עסק בסדר גודל קטן או בינוני, אני רוצה להסביר למה חיזוק המותג שלך חייב להיות חלק מאסטרטגיית השיווק של העסק בשנה הנוכחית, ולהציע לך פתרונות פרקטיים הניתנים ליישום על ידי עסקים גם בסדר גודל קטן ובינוני.

 

עדכון גוגל – תקציר הפרקים האחרונים

עדכון הליבה של גוגל במרץ 2024 פגע מאוד, לפעמים בצורה קטלנית, בהרבה מאוד עסקים (בעיקר בארצות הברית), אשר הסתמכו בעיקר על תנועה אורגנית מגוגל לאתר שלהם.

לעת עתה נראה שהמרוויחים הגדולים הם חברות גדולות, והמפסידים הגדולים הם SMBs עסקים בסדר גודל קטן ובינוני (שונא את המונח "עסקים בינוניים"!).

גם אם הטלטלה עדיין פחות מורגשת באתרים ישראלים בעברית – המסר של גוגל ברור:

עסקים קטנים שלא יבצעו עכשיו התאמות – עלולים למצוא את עצמם ללא תנועת גולשים, עם פחות לקוחות והרבה פחות הכנסות.

כבר כתבתי כאן על טקטיקות מומלצות לשילוב באסטרטגיית השיווק של עסקים בסדר גודל קטן ובינוני, והיום נתמקד באחת מהן: חיזוק המותג.

 

מותג בעסק קטן/בינוני: לא כל גיבור הוא סופרמן

מיתוג הוא לא מונח השמור לתאגידי ענק. עבור העסק הקטן/בינוני, ואפילו עסק של אדם אחד, הוא כמו טביעת האצבע הייחודית שלו. זה מה שמבדיל אותו מכל האחרים ומספר לעולם מי הוא באמת.

כשאתם במצוקה, יהיו הבדלים משמעותיים בציפיות שלכם ובמחיר שתהיו מוכנים לשלם, אם תבחרו להזמין משטרה או אם לחלופין תזמינו את סופרמן או וונדרוומן.

 

חיזוק המותג בעסק קטן – על Brand Awareness

גם בעסק קטן/בינוני חשוב לחזק את המודעות למותג שלכם, כבסיס לכל תהליך שיווקי שתרצו לייצר.

מותג חזק יאפשר ללקוחות שלכם לזהות ולזכור אתכם, את מה אתם עושים, למה אתם עושים אותו, ואיך גרמתם להם להרגיש, בזכות השם של המותג, הלוגו, התכנים שאתם יוצרים והרגש שאתם מעוררים בהם.

חיזוק המודעות למותג שלכם הוא הדרך של עסק קטן/בינוני להתבלט בשוק תחרותי ולייצר נאמנות לקוחות, כך שכשיחשבו על מוצרים או שירותים בתחום שלכם, הם יחשבו עליכם תחילה.

 

5 דרכים בהן חיזוק מותג עוזר לעסק קטן/בינוני להתמודד עם מהפכות בגוגל (ובכלל)

  1. עדיפות בתוצאות החיפוש – גם אם גוגל מעדיף אתרי ענק, כשלקוחות מחפשים מידע או שירותים ומציינים את המותג שלכם בשורת החיפוש, הם ימצאו אתכם קודם.
    לדוגמה, בעלות ובעלי עסקים שמחפשים מערכת חשבוניות דיגיטלית יחפשו הרבה פעמים "חשבונית ירוקה", לפני שיחפשו מותגים אחרים. למה? כי השם שלהם זכיר.
    אגב, הם החליפו לפני כשנה את שם המותג ל-Morning ואני לא יודע אם זה פועל לטובתם.
    עוד דוגמה? כשישראלים מחפשים מידע על חופשה משפחתית בחו"ל, הם מחפשים הרבה פעמים את שם היעד בצירוף המילים "המשפחה המטיילת" (לדוגמה: "היער השחור המשפחה המטיילת"). למה? כי מדובר במותג ספרים (מנייר!) עם שם זכיר ומוניטין של איכות.
  2. שיפור יחס הקלקה (CTR) בגוגל – יש סיכוי גבוה יותר שמשתמשים בגוגל ילחצו על תוצאה שמכילה שם מותג מוכר. בנוסף, כשגוגל רואה פעם אחר פעם שהגולשים בוחרים להקליק על האתר שלכם כשאתם מופיעים בתוצאות החיפוש, זה מאותת לו שמדובר במותג שהוא אותוריטה, ויקפיץ אתכם בדירוג.
  3. נאמנות לקוחות – כאן אנחנו יוצאים הרבה מעבר לגוגל, אל העולם האמיתי: לקוחות נוטים לחזור לעסקים שהם מכירים וסומכים עליהם. חיזוק המותג מאפשר לכם לבנות אמון עם לקוחות פוטנציאליים, מה שמוביל ליותר פניות ונאמנות לאורך זמן.
  4. שיווק מפה לאוזן – כאמור, יש עולם שיווקי שלם מחוץ לגוגל ואנשים ממליצים על מותגים שהם מכירים ואוהבים. מודעות חזקה למותג מתורגמת לשיווק מפה לאוזן.
  5. ליהנות מהיתרון של מותג זכיר שמעורר רגש חיובי – מותג זכיר שמחבר לקוחות דרך הרגשות לעסק שלכם, נותן לכם יתרון יחסי על פני מתחרים גנריים. כשהרגש הוא חיובי, הוא יעזור ללקוחות לחזור אליכם שוב ושוב ולהמליץ עליכם לאחרים.

 

איך עסק קטן או בינוני יכול לחזק את המותג שלו (לא רק בגוגל)?

  1. שיווק באמצעות תוכן איכותי וממותג – צרו תוכן בעל ערך אמיתי המתייחס לנקודות הכאב של הקהל שלכם וממצב את המותג שלכם כסמכות. זה נכון לאתר שלכם ולגוגל, אבל גם לכל ערוץ שיווקי בו אתם פועלים: ניוזלטרים, הרצאות, סדנאות, פודקאסט, כתבות שאתם כותבים לאתרים אחרים, סרטונים, סושיאל מדיה וכד. כל ערוץ והפורמט שלו – אבל הדרישה לתוכן איכותי, ממוקד וייחודי (כזה שלא מוצאים אצל אחרים, בזכות המומחיות שלכם) – הוא מאסט.
  2. חיזוק המותג כחלק מתהליך קידום אורגני SEO – הלקוחות שלי ב-Webinke קידום אתרים יודעים שיותר ממילות מפתח שאנחנו קובעים לנו כיעד, אני דואג תמיד לחזק את המותג עצמו בגוגל.
    כחלק מקידום האתר – ודאו ששם המותג שלכם מופיע תמיד בכל תוצאת חיפוש,  ונסו להשיג יתרון יחסי על פני המתחרים באמצעים שגוגל מאפשר, כמו Google My Business ועוד.
    זכרו שגם אם העולם הטכנולוגי משתנה וגוגל משתנה, נכון לרגע זה: אנשים לא ממהרים להשתנות, והם עדיין מחפשים מידע בעיקר באתרים ובעיקר דרך גוגל.
  3.  נוכחות למותג ברשתות חברתיות: אם האתר שלכם הוא מקור הפרנסה שלכם – אתם לא יכולים להסתמך רק על גוגל והאתר שלכם לחיזוק המותג. זו חשיבה עסקית שהיתה שגויה קודם, אבל נכונה עוד יותר אחרי השינויים האחרונים בגוגל.
    כדי לחזק את המודעות למותג שלכם, חשוב שתהיה לו נוכחות בכל רשת חברתית שרלוונטית לקהל שלכם. בהקשר הזה – היזהרו מלהתייחס לטיקטוק כאל רשת לילדים – זה מזמן לא המצב.
  4. הצטרפו לאינדקסים רלוונטיים – מדפי זהב ואיזי, ועד לאינדקסים חזקים שקשורים למקצוע שלכם.
  5. שיתופי פעולה מקומיים – עבדו מול עסקים מקומיים אחרים, במיוחד עסקים משלימים לשלכם (שירות אחר לאותו קהל יעד), הפגינו נוכחות במקומונים ובאירועים מקומיים כדי לדאוג לחשיפה מתמדת אונליין ואופליין.
    שיתופי פעולה מקומיים הם לפעמים משהו שעסק קטן ומקומי יכול לעשות, ועסק ענק פחות.
  6. "כרטיסי ביקור" (לאו דווקא מנייר): הציגו את עצמכם ואת שם המותג ואת שמכם המלא בכל מקום – בחתימת מייל, בפגישות זום בהם אתם משתתפים (גם בעל פה וגם בשם שמופיע למשתתפים האחרים בפגישה), בסרטונים שאתם מעלים, בתג השם שלכם בכנס, ובמקרים מסויימים, כן, גם כרטיסי ביקור מנייר יכולים לעבוד (מנסיון!).
  7. מרצ'נדייז: חלקו ללקוחות ולמתעניינים מרצ'נדייז ממותג עם לוגו ושם המותג. נסו להתמקד במרצ'נדייז פרקטי או מיוחד, שיגרום ללקוחות שלכם להשתמש בו או לראות אותו מול העיניים לעיתים תכופות ושיעורר בהם רגש חיובי (רוצים להרשים אותי? הבו לי מחברות ספירלה יפות. אני מת על נייר!).

 

חיזוק המותג של עסק קטן לצמצום הסיכונים משינויים בגוגל

לסיכום, סוכנות Webinke לקידום ובניית אתרים עובדת רק עם עסקים בסדר גודל קטן או בינוני. מתוקף תפקידי וכבעל עסק קטן בעצמי – אני יודע שהשינויים של גוגל מפחידים.

הפחד הוא מוצדק, כי באמת בארה"ב לא מעט עסקים שהסתמכו רק על גוגל – נפגעו מאוד. אבל כבעלי עסקים קטנים יש לנו יתרון ביכולת שלנו להסתגל ולהשתנות במהירות, וככל שנפנים מהר יותר את כללי המשחק החדשים – נוכל להתמודד עם האתגרים ולהתחזק.

במאמר הזה התייחסתי לחשיבות של חיזוק המודעות למותג שלנו כעסקים קטנים/בינוניים. ראינו שחיזוק המותג מסייע ליציבות העסק שלנו הרבה מעבר למיקומים בגוגל. ושיש לא מעט דרכים בהן עסק קטן או מקומי יכולים לחזק את המותג שלהם, לפעמים ללא הרבה מאמץ

כבעלי עסקים זכרו שחיזוק המותג הוא המפתח להצלחה שלכם בעידן החדש של גוגל. אם אתם צריכים עזרה בהקמה, חידוש או קידום האתר שלכם בגוגל – פנו אלי כדי שאעזור לכם להפוך את האתר והמותג שלכם לכוכב החיפושים!

יש לכן שאלות? בקשות למידע נוסף? מוזמנות ומוזמנים לכתוב לי בתגובות

גילוי נאות: האתר משתמש ב-cookies לצרכי ניטור ושיווק.חלק מהקישורים באתר עשויים להניב לכותב עמלות. 

יש לך הערות, שאלות והצעות למאמרים? זה בדיוק המקום לחלוק אותם:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הדרך לאתר האינטרנט המעוצב והחדש שלך מתחילה כאן

אשמח לעזור לך בתכנון, עיצוב ובניית אתר האינטרנט החדש לארגון שלך

להכניס תנועה איכותית של גולשים לאתר שלך על בסיס קבוע

המתחרים כבר בעמוד הראשון בגוגל - מה איתך?

קידום אתרים אורגני (SEO) יגדיל את כמות הכניסות של קהל רלוונטי לאתר שלך, וכך יגדיל את כמות הלידים האיכותיים והרכישות על בסיס קבוע.

דילוג לתוכן